Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tossing.

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu blev jag lite nyfiken på vad detta är.
Tossing? Antingen har det att göra någon halvknäpp person på skånska, eller så går det ut på att kasta kameran och hoppas på det bästa.

Kunde nog vara rätt kul att göra där det finns mycket människor, särskilt om man kastar högt (om det nu är det som det handlar om)

Kommer att följa det här med visst intresse

Hehe... jag utläste tossing som "tå" och blev helförvirrad. *skrattar*

Om jag inte minns fel så läste jag om det under "Nyheter" för ett tag sedan och det handlade om någon fotograf som höll på med detta fenomen. Letade och hittade den till slut. :eek:)

http://www.fotosidan.se/cldoc/5862.htm

Jätteidè!!!

Jag har letat lenge efter en ursäkt för mina suddiga bilder.
Från och med nu skall jag bara tossa.

Får man extra poeng för extrema långa eller höga tossigheter?

Det påminner mig om en (krigs)leksak jag en gång hade. En fallskärmssoldat som man kunde kasta upp i luften varvid fallskärmen utlöstes så att den långsamt dalade ner. Med den principen skulle det också kunna bli roliga bilder (och mindre risk för skador på kameran).

Min Pentax 67:a sneglar oroligt på mig när jag skriver detta :)

Härliga färger du fick till i din bild, Niclas.
Kristoffers bild var också himla läcker, gillade särskilt ljusprickarna.

Läste något i M3 för något år sedan om en kameraboll, vet inte om det blev något av den... skulle visst ta sekvenser när man kastade iväg den.

Ska se om jag hittar artikeln.

Hittade en länk: Satugo

Tyvärr verkar det inte vara någon tillverkare som nappat än... Får hoppas det blir något av :)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar