Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Toppfågeljakt, skydd f kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lilleskutt

Medlem
Jag ska iväg på toppfågeljakt om en vecka. Det innebär kyla, mycket snö, och mycket skidande/krypande/ålande. Jag skulle vilja kunna ta med mig kameran med ett 100-300 f4 objektiv monterat. Jag vill kunna välja om jag ska ha mat eller bild med mig, dvs både bössa och kamera ska transporteras. :)

Är det någon som har tips hur man skyddar kameran, utan att den måste stoppas ned djupt i en ryggsäck? (Jag är nog egentligen på jakt efter en modernare variant av det klassiska kameraskyddet som man bara "knäppte" upp och vips så var sökare och objektiv frilagt, men frågan är om det finns nåt liknande idag, och om det i såfall rymmer objektivet som är drygt 25 cm långt)

Alla idéer är välkomna, allt från tokiga hemsnickrade varianter till färdiga produkter.

/Hasse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.