Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Toning med Te
- Trådstartare blues
- Start datum
Snapphaneledaren [E.F.S]
Aktiv medlem
Du ska fixera den och skölja den annars blir bilden förstörd. Du gör det med fördel när bilden är torr.
F. Otografen
Aktiv medlem
Har provat detta, och tycker att det kanske var lite svårt att få toningen jämn.
Körde då med ilford plastpapper, kanske enklare att lyckas med fiberpapp.
Men å andra sidan så är riktiga gamla foton knappast jämnt bruntonade heller, utan lite hur som helt med åldern.
Körde då med ilford plastpapper, kanske enklare att lyckas med fiberpapp.
Men å andra sidan så är riktiga gamla foton knappast jämnt bruntonade heller, utan lite hur som helt med åldern.
Snapphaneledaren [E.F.S]
Aktiv medlem
Te toning är svårare med plast än papper eftersom det ska sugas upp i pappret. Men det går att få mycket bra resultat även med plast.
lotelo
Aktiv medlem
Fotokemika fineprint är plast och kanon att tona med både kaffe, te och andra skafferiblandningar. Jag har nästan alltid fått väldigt jämna ytor. Har en kaffetonad uppladdad (den heter A.) på det papperet där jag fick kämpa som sjutton för att jag ville ha det ojämt fast det blev det knappt ändå, inte av toningen i sig. Alltså upplever jag det väldigt lätt att få toningar jämnt på det papperet. Även kemiska toningar funkar kanonbra på Fotokemika fineprint.
peterw
Aktiv medlem