ANNONS
Annons

Tolka ditt favoritordspråk i bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Medan vi funderar på vad vi ska göra på nästa träff känns det som om de små grå borde få jobba lite under tiden.

Den här uppgiften tänkte jag skulle kunna löpa på tills den dör ut av sig självt. Vem som helst inom WFS får vara med, det finns ingen anmälningstid, inget slutdatum. Den liknar på sätt och vis No Words, men kan ge bilder av ganska olika slag och den ger också - tycker jag - fantasin en kick.

Uppgiften är enkel att beskriva men kanske lite trixigare att genomföra. Ta ditt favoritordspråk, du vet det där som du tar till när du verkligen näsvist vill markera att du minsann visste bättre än din vän (eller ovän):

En olycka kommer sällan ensam.

Liten tuva stjälper ofta stort lass.

Bättre en fågel i handen än tio i skogen.

Varför gå över ån efter vatten?

Tolka ordspråket i bild. Lägg ut bilden i tråden. Inget som behöver skickas någonstans, ingen som behöver vänta på någon och man har hur mycket tid man vill på sig att genomföra uppgiften. Man kan bidra med en eller flera bilder. Tolka ett eller flera ordspråk.

Jag har en känsla av att photoshoppade och manipulerade bilder kan ge intressanta resultat här. Därför finns inga regler för någonting. Alla gör på sitt sätt. Bra va?

Hoppas att några av er tänder på den här idén. Om inte annat kan den vara en räddningsplanka de dagar man helt tappat inspirationen. Det ska bli kul att se era bilder!

Skitkul idé, Hans! Hmmm... nu gäller det bara att försöka klura ut nåt. Ska i alla fall försöka... tror jag... kanske... :)
//Anders

Jättekul att du gillar den Anders! Jag fick idén tidigare idag och jag blev själv förvånad över hur rolig jag tyckte den verkade. Jag brukar annars vara helt hopplös med att komma på intressanta bildidéer för egen del.

Det här verkar intressant....
Fast lika kul som svårt när jag börjar tänka efter.
Har ju inget direkt ordspråk...fast....
"Life sucks, and then you die!" är ju nåt jag brukar ta till när det blir för jävligt, hm, kanske svårt att få till rent bildmässigt.
Attans va du ska krångla till det Hans. Nu kan jag ju inte släppa den här tanken.
"Life sucks, get a fucking helmet!" är också nåt vi brukar köra med. hm, jo men nu blir det stora uppfinnarmössan på och tänka några djupa tankar innan sömnen kommer...om den nu kommer...

/Tommy

Äh, jag är mer positiv egentligen och har ett klart favvocitat som jag ska fixa bild till någon dag.

"Ingenting är omöjligt, allting är bara olika djävligt"

Tack Lotta för illustrationen. Ungefär så känns det ibland =)

Men nu när jag läser, Hans inlägg i början, lite mer nogrant så skrev han ordspråk och mitt inlägg var nog mer inriktat på talesätt.
Ska skärpa mig och läsa ordentligt nästa gång.

Ordspråk, jo, det gör ju det hela lättare, hehe..
"När fantomen talar tystnar den där lille irriterande godiskastande killen längst bak i biografen"
Nä, det var ju också talesätt.....
Får lägga mig istället och låta sömnen göra jobbet.

Go'natt alla ärade WFS:are!

/Tommy

Lite mer inspiration

* Den som tar, han har.
* Det man inte minns, har inte hänt.
* Det man inte vet, har man ingen aning om.
* Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
* Förtala är silver, förtiga är guld.
* Gammal kärlek kostar alltid.
* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
* Man ska inte kasta spjut i radhus.
* Liten stuga kallas ofta stort dass.
* Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.
* Som man raggar får man ligga.
* Övning ger träning.
* Friskt kopplat, hälften brunnet.
* Maten ska vara tyst i munnen.
* Den som gräver en grop åt andra får valkar i händerna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar