Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina RMC 100-300 1:5 Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

Fnilur

Medlem
Hej på er.

Jag har fått erbjudande om att köpa ett objektiv
med beteckningen som står i rubriken. Vad jag kunnat se så håller tokina generellt bra kvalite.
Det jag undrar är om det är någon som kan tipsa om vart jag kan hitta tekniska data om det här objektivet.
Samt om det är någon som använt det på en nikon d90.
Objektivet har bajonettfattning men frågan är om det tillverkades med nikonbajonett och hur man isåfall kan se om det är till nikon.

Tacksam för all info och tips jag kan få.

Bilagor

• Tokina 1.jpg
    Tokina 1.jpg
    32 KB · Visningar: 271
Senast ändrad:
Fick idag et tsånt här på köpet..

Jag köpte en 105mm 2.5 & fick med denna glugg.. Bild kvaliteten vet jag inte mycket om har inte hunnit testa ännu.. Men Nikon bajonett är det det kan jag se, fast klacken som ska berätta för kameran vilken bländare man valt verkar inte finnas där.. Vet inte hur ljusmätaren kommer reagera på detta..

När jag googlade gluggen så verkar det finnas ett släktskap med en Vivitar glugg.. Där kanske finns optiska data om det är det letar efter..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar