Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina AT-X Pro 100/2,8 D Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

LEXrasta

Avslutat medlemskap
Hejsan alla
Jag ska köpa ett macro objektiv och funderar lite på att köpa Tokinas 100mm lins.
Jag tänker fota hemma i min lilla hemmabyggda studio och motiven kommer vara allt från blommor till vatten mm mm.Skulle detta objektiv passa mig tror ni??

/Danne

Om brännvidden passar dig kommer du bli nöjd!
Det är det objektiv som jag är mest nöjd med när det gäller skärpa och färgåtergivning!
Kan varmt rekommendera det!

Tack för svaret.
Jag kollade in dina bilder och dom ser väldigt skarpa och fina ut,så det kommer nog att bli ett sådant objektiv..

/Danne

Hej :) Tänkte väcka denna tråd till liv igen då jag också är intresserad av Tokinat..

Hur mycket "blå/lila"- färgfel blir det i närheten högdagrar på största bländare?

Har kollat på Tamron 90mm också men vill absolut inte ha den fula bokehn på mina bilder så det är tokinan som gäller :)

fick just mitt tokina och kan verkar helt klart vara ett roligt objektiv, hoppas det slutar upp att regna så man kan trava ut å leka.

Hej :) Tänkte väcka denna tråd till liv igen då jag också är intresserad av Tokinat..

Hur mycket "blå/lila"- färgfel blir det i närheten högdagrar på största bländare?

Jag ser inga alls på mitt exemplar, men jag tror att min Nikon D90 rättar till den typen av fel automatiskt i JPEG-format.

Per.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto