Annons

Tokina AT-X M100/2,8 Pro Macro D ?????

Produkter
(logga in för att koppla)

strongman81

Medlem
E det någon som har eller har testat
Tokina AT-X M100/2,8 Pro Macro D ??
och kan rekomendera det framför Tamrons SP90 eller Canons EF 100mm ??
Tacksam för svar!
Mvh jimmy
 
Jag fick hem mitt exemplar i förra veckan. Hittils är jag nöjd, det är välbyggt och ger en bra "känsla" när man använder det. Preliminärt så tycker jag det verkar skarpt men jag måste använda det mer innan jag bestämmer mig för vad jag tycker.

Jag har vare sig testat Canons eller Tamrons varianter så jag kan tyvärr inte jämföra.
 
Tokina macro

OK.. vad fick dig att bestämma dig för just Tokinas objektiv då? för det finns ju några stycken i den prisklassen!
Jimmy
 
Test på gång.....

Det kom ett till mig åxå på torsdag. Skal testa mot Tamron 90/2.8 och Sigma 150/2.8.
Priset (3600 fra Tyskland) är mkt. attraktivt och lockade till et provex.
Så langt; en riktig bra macro; skarp o velbyggd.Menar denna kan bli en favorit.
Återkommer
mvh Erik J
 

Bilagor

  • flag.gif
    flag.gif
    2.8 KB · Visningar: 308
Re: Tokina macro

strongman81 skrev:
OK.. vad fick dig att bestämma dig för just Tokinas objektiv då? för det finns ju några stycken i den prisklassen!
Jimmy

Tja, det var till viss del en chansning, Jag valde mellan Tamrons 90/2.8 och detta. Efter vad jag läst så är de ungefär jämbördiga i bildkvalité men Tokinas objektiv är mer "gediget" vilket jag tycker är ett stort plus så det var det som fällde avgörandet.

Canons 100 mm macro kostar runt 90 pund mer här och vad jag förstått så är bildkvalitén inte bättre än vare sig Tokina eller Tamrons objektiv(USM är förstått ett plus men inte lika viktivt på ett macro tycker jag).
 
Har ett Tokina 100Macro och är gör nöjd!
(på ren göteborska!)
Har hört att Tamrons Autofokus skall vara seg,men det är inte Tokinan!
Och det är så gediget!
Rekommenderas!
 
Tack !

Ett stort tack till alla som har svarat på mitt inlägg!
Jag har bestämt mig för att köpa Tokinas objektiv!
Mvh jimmy
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.