Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina 12-24 i butik?

Produkter
(logga in för att koppla)

rockmaster

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter Tokinas 12-24 till nikon, men det verkar som om det har blivit stopp i deras fabrik eller något... Ingen av de stora har haft den i lager på länge, och de vet inte när de får in den.

Är det någon som har sett ett exemplar ligga ute i någon lokal butik i vårt avlånga land, eller har ett hett tips på var man kan hita en? Jag behöver den till nästa helg!

/MK

Om du behöver en snabbt så beställ den på Ebay från HKSupplies. Jag har själv precis köpt den därifrån. Den levereras från Hong-Kong med FedEx och det lär gå ganska snabbt. Dock kan man ju inte vara 100% säker på att den levereras så att du har den nästa helg.

Priset ligger på ca 415 USD och med en frakt på 60 USD. Det blir ungefär 3400 kr. Klart billigare än i Sverige. Och har du flyt så slipper du tull och moms. Annars blir priset ungefär detsamma som i sverige.

Lycka till!

När jag handlade från HKSupplies bad jag dom skicka prylarna som present, då klarade jag mig från moms och tull.

kent.

Tscchhhh, inte avslöja våra knep så här offentligt =)

Fick mitt Tokina 12-24 imorse. Jag skulle precis åka till jobb och utanför dörren står en UPS kille och knackar. Slet upp kartongen, satte mig i bilen och tog några snabba testbilder. Så underbart. Tänkte jag skulle sticka ut o plåta lite senare idag.

Jag måste säga att byggkvalitén är över all förväntan. Känns defintivt som en Nikon-glugg. Skönt med lite trögare zoom också. Inte lika sladdrig som jag upplevde 18-70 objektivet var när jag ägde den.

Såja, nu fattas bara ett Nikon 17-55 sen är jag rätt nöjd.

Mvh Dennis

Nikon D200
Nikon 17-200VR
Nikon 50mm /1.8
Tokina 12-24
SB-800

Tror nog AC-foto i tyskland har den. De levererar med UPS och COD = Postförskott när killen står utaför dörren.

Dennis...HA inte för stora förväntningar på 17-55. =)

Kan ingen lägga upp en (eller flera) bilder på hur D70 ser ut med ett Tokina 12-24? Snälla!!!!

marooned skrev:
Kan ingen lägga upp en (eller flera) bilder på hur D70 ser ut med ett Tokina 12-24? Snälla!!!!

Jag kan lägga upp bilder på den med min D200 ikväll. Borde ju vara likvärdigt. Vad är du mest intresserad av, att se hur bilderna ser ut i orignalstorlek eller vill du mer se hur de olika brännvidderna ter sig?

Hehe, nej, utan hur huset ser ut med objektivet på. Nyfiken om objektivet är mycket större än 18-70 som jag har nu.

COD = Cash On Delivery

Pengar till UPS-killen, han växlar inget utan du får se till att ha jämna pengar hemma.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto