Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjäder

Produkter
(logga in för att koppla)

epar

Aktiv medlem
Driven av desperation skriver till Den som kan/vill hjälpa mig till nästa år. Jag flyttade till Sverige för några år sedan och här väcktes intresse för fågelfotografiering. Jag fick uppleva och fota arter som finns mycket sällan i mitt hemland, t.ex. orre (man måste ansöka speciellt tillstånd som är inte lätt att få), kungsörn, stor- och smålom, lavskrika, lappuggla. Men det finns arter som jag har 'jagat' förgäves nu i flera år, såsom tjäder, hökuggla eller fjällugga (den är nästan som 'mission impossible'). Min största besvikelse är faktiskt tjäder som jag fick se och höra förra året samt det här året men bägge platserna var dåliga för lyckad fotografi. Kan någon vara så snäll och dela sina erfarenheter, jag kan vara diskret. Jag letar efter en beprövad spelplats där man kan sätta gömsle men tycker inte om kommersiella erbjudandena. Jag kan ge några tips annars om andra fåglar om intresset finns.

Hälsningar, Edward

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar