mysk
Aktiv medlem
Hej
Jag har fått i uppdrag att fotografera pressmaterial för ett bryggeri (vilket är riktigt spännade)
Jag skall fota cocktails mot vit bakgrund. Jag vill såklart få detta så bra som möjligt men problemet är att jag inte gjort det tidigare.
Detta har jag till mitt förfogande:
-Ett ljustält gjort av tvättkorg ifrån Ikea (perfekt)
-Vägg/skrivbords lampa med lång justerbar hals, 60 watts lampa
-Två trådlösa blixtar
-Vitt papper som jag fäster inne i ljustältet
-Min Nikon D7000, Nikkor 35mm1,8, Tamron 70-200 2,8 (de objektiven jag kan tänka är mest aktuella)
-Stativ för lampa och kamera
Utrustningen kommer jag klara mig med, och vet hur jag skall gå till väga.
Men jag behöver tips till er som utfört detta onsite, Vad kan det dyka upp för problem, Skall jag plassera ljuset på nå speciellt vis?
Alla tips uppskattas som jag kan testa under helgen här då fotograferingen är på tisdag
Jag har fått i uppdrag att fotografera pressmaterial för ett bryggeri (vilket är riktigt spännade)
Jag skall fota cocktails mot vit bakgrund. Jag vill såklart få detta så bra som möjligt men problemet är att jag inte gjort det tidigare.
Detta har jag till mitt förfogande:
-Ett ljustält gjort av tvättkorg ifrån Ikea (perfekt)
-Vägg/skrivbords lampa med lång justerbar hals, 60 watts lampa
-Två trådlösa blixtar
-Vitt papper som jag fäster inne i ljustältet
-Min Nikon D7000, Nikkor 35mm1,8, Tamron 70-200 2,8 (de objektiven jag kan tänka är mest aktuella)
-Stativ för lampa och kamera
Utrustningen kommer jag klara mig med, och vet hur jag skall gå till väga.
Men jag behöver tips till er som utfört detta onsite, Vad kan det dyka upp för problem, Skall jag plassera ljuset på nå speciellt vis?
Alla tips uppskattas som jag kan testa under helgen här då fotograferingen är på tisdag