Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på weekendresa i mars/april

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Ja, vart kan det vara trevligt att resa i mars eller april om man bara ska vara borta torsdag till söndag?
Det jag tittat på hittills är Barcelona, Pierrefonds (slottet utanför Paris där favoritserien Merlin spelas in, kanske lite knepigt att ta sig dit bara när det är så kort tid), Lofoten (för kort tid för det kanske?) och Chicago (hittade ett billigt flyg+hotellpris).
Några andra förslag? Har helt slut på idéer... London är underbart, men har varit där 5 gånger så det vore skoj med något nytt.

Prag, Krakow/Auschwitz, Madrid (utflykter Segovia/Toledo), Lissabon(utflykter Sintra, kusttåget till Cascais), Marrakech (max 3-4dgr om du inte gör utflykter till Essaouir, tåg till Casablanca), Malta, Amsterdam, Bryssel, Dublin .. några förslag

Storstad: Rom, Barcelona, Istanbul. Eller kanske Paris?

Sol & bad: kanske lite kallt i mars/april men Ayia Napa, Cypern. Annars... Teneriffa.

Natur: Färöarna.

Lite lyx? Varför inte ta in på ett gammalt slott i Skottland. Flera resebolag ordnar flygresa, transfer, inkvartering på slott inkl frukost, lunch o middag. Till en förvånansvärt låg slant. :)

Färöarna är väldigt lockande, frågan är hur dyrt det är bara... I Skottland har jag varit, dock inte på slott, men har däremot bott på slott på Irland. Men, visst det är en bra idé ändå, Skottland kan man inte få för mycket av:)

Mitt tips är Venedig. Har man inte varit där tidigare har man en helt unik upplevelse framför sig. Här kan man se hur en stad kan fungera helt utan fordon på hjul. Tyst, lugnt och väldigt annorlunda. Inte mycket har hänt de senaste århundradena. Och det finns betydligt mer att se än de vanliga turiststråken.

Fotograferingsmässigt finns oändligt mycket mer än de vanliga bilderna med gondolfyllda kanaler, kvällssol över Rialtobron, m.m.

Jag åker till Venedig regelbundet då det är ett av de ställen där jag håller i fotoresor/kurser. Trots att jag varit där många gånger är det alltid lika kul att komma tillbaka. Den här våren är tre turer planerade. Den första är 31/3 och då har förhoppningsvis våren kommit igång ordentligt med rätt varma dagar.

Edinburgh

Färöarna är väldigt lockande, frågan är hur dyrt det är bara... I Skottland har jag varit, dock inte på slott, men har däremot bott på slott på Irland. Men, visst det är en bra idé ändå, Skottland kan man inte få för mycket av:)

Skottland kan man inte få för mycket av ett helt underbart land, Edinburgh som storstad och weekend resemål är helt fantastiskt och erbjuder otrolig arkitektur som gjort för den fotointresserade. Macintosh influenser kan man se överallt han har påverkat mycket genom sin konst/design i skottland men kanske Glasgow i synnerhet.

Åker själv till Edinburg på en weekend den 9 mars och kameran skall givetvis med.

Hoppas du hittar något resemål som passar dig

Niclas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar