ANNONS
Annons

Tips på videoredigeringsprogram som klarar green screen

Produkter
(logga in för att koppla)

HeNord

Ny medlem
Hej!

Sonen och hans kompis är jätteintresserade i att göra film. Skulle behöva tips på ett bra videoredigeringsprogram för en acceptabel kostnad.

De tycker det är kul att redigera med klipp och effekter och bl a måste programmet klara Chroma Key/Greenscreen, samtidigt får det inte vara för svårt.

Har kikat lite på Magix och Premiere Elements.

Tacksam för tips!
Mvh
Henrik

Premiere Elements (säljs i combo med Photoshop element också för överkomligt pris) är helt ok. Bra med tutorials på nätet och växer man ur det kan man ju alltid uppgradera till Premiere utan att lära sig ett (helt) nytt program.

Jag kan ha helt fel men jag tror inte Adobe Premiere Elements har den funktionen.

Men Adobe Premiere Pro med After Effects kan, 525kr per månad...

Jag kan inte på rak arm nämna vilka program som klarar green screen, men jag har dock sammanställt en lista på kommersiella och Open Source (dvs gratis) program för videoredigering i ett forum jag jobbar med.

Så med hjälp av dessa länkar går det ju snabbt att kolla. Eller googla programmets namn och green screen, tex "green screen lightworks" utan citat-tecken. Eller här "green screen adobe premiere elements"

http://aktivistforumet.se/index.php...rogram-for-videoredigering-och-liknande-amnen

Adobe Premiere Elements klarar både green screen och kroma key. Ett helt ok program, funkar mycket stabilare än sina föregångare som var väldigt ostabila. Rekommenderas!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar