Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på utbildning?

Produkter
(logga in för att koppla)

lundegard

Medlem
Jag vill så småningom jobba som fotograf, är väldigt intresserad av just mode och reklam. Jag går en fotolinje nu på gymnasiet, tar studenten till våren.

Undrar nu om det är någon (eller flera) som har något tips på en bra yrkesförberedande utbildning, som skulle passa den slags foto som jag vill hålla på med. Jag har kollat runt på en hel del utbildningar och jag tycker att många verkar bra. Har dels kikat lite på nordic school of photography, som jag tycker verkar vara riktigt bra.

Jag vill inte ha massa random tips om olika skolor, jag skulle gärna vilja höra tips från er som har hört saker eller har egna erfarenheter av dem.

Jag är öppen för både folkhögskolor och andra utbildningar, bara de inte har foto på grundnivå. Jag kan redan grunderna och vill nu kunna utvecklas vidare.
Jag kommer troligtvis även ta praktik hos en fotograf om jag hittar någon som vill ta emot mig, men vill också kolla på lite skolor. Vill kunna välja bland lite olika alternativ.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.