ANNONS
Annons

Tips på tavelkonstruktioner

Produkter
(logga in för att koppla)

david_hakansson

Aktiv medlem
Tänkte man skulle kunna ha lite brainstorming i vad gäller att presentera bilder på en vägg. Vore kul med lite nya idéer på hur man kan gå tillväga.

Ett sätt är placera flera fotografier mellan två större plexiglas skivor och sen hänga upp. Sen exakt vad för material som vore lämpligt till det, vet säkert någon annan bättre än jag.

Ja, vad mer...?

En reflektion: Lägg ner mer arbete på att göra bra bilder än på kreativa sätt att presentera dem. Låt bilderna tala!

Som utställningsansvarig på Fotogalleriet i Lund sedan 1999 har jag sett alltför mycket som inte fungerar.

Tänk helt!

Hej! Presentationssättet bör inte vara ett självändamål, utan ett redskap i konstnärens
sinne. Att många presentationssätt inte fungerar beror väl på att fotografierna från början var tänkta att vara fristående.
Men om man fotograferar i enlighet med en hel idé där plexiglas ingår, så är det väl inget principiellt som hindrar?

Jag tror att konstverket skall vara en helhet, eller en g e n o m t ä n k t disharmoni.

montera bilder

Håller på med ett projekt tillsammans med min sambo. Jag har ett gammalt fönster med 5 större och ett antal mindre "rutor". Vi har tänkt att gemensamt fylla dessa rutor då jag fotar och hon målar. Eventuellt blir det spegelglas i de större rutorna. Fast det är mest tänkt som prydnad hemma...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar