Annons

Tips på tak till gömsle

Produkter
(logga in för att koppla)

storspov

Aktiv medlem
Behöver få tips på vad man kan använda som tak till stationärt gömsle. Har några olika gömslen som jag bla har plasttak och byggpressenning på. I ett gömsle måste jag byta ut taket, tänkte försöka få tag på ett billigt och enkelt alternativ. Vad jag behöver är en helt vattentät plast (typ av platsduk, tunnare hårdplast etc), helst rätt färg. Någon som har bra koll på vad det finns för alternativ och vart man kan hitta dessa?

Mvh Simon

Det är förstås ett alternativ. Jag söker dock en något enklare variant på detta gömsle. Mer tips?

mvh simon

Säljer inte byggmarknader och Överskottsbolaget, Jula, etc. fortfarande mycket billiga presenningar i "armerad" mjukplast?
Såna använde jag själv tidigare till båtar. Ingen höjdarkvalitet men helt ok.
För ditt syfte behöver du ganska liten yta och bör kunna vika dom fyrdubbelt vilket bör hålla många år. Gröna brukar dom vara också, så färgen stämmer.

Ett alternativ kan ju vara att ta ngn form av masonit eller tunn plywood 4-6mm(liten vikt) och lacka den med en utomhuslack för att få den vattentät.
Annars är det väl ngn form av plastskiva du behöver, har dock ingen koll på den biten.

storspov skrev:
Har använt liknande och de fungerar inget vidare. Behöver något som är tätare.

Fler tips?

Tätare? Presenningar, särskilt i fyra lager är garanterat tätt. Det du måste se till är att avrinningen fungerar, att det inte kan bildas en ficka med regnvatten. Då hjälper inte ens plywood och tjärpapp.

Det man däremot kan tycka illa om är att det låter om det blåser. Där är plywood förtås överlägset.

/AnWi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar