Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på softbox till SpeedLite

Produkter
(logga in för att koppla)

stilero

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en större avlång softbox till Canons SpeedLite.

Har idag en 60 x 60 cm, men skulle gärna se något i storleken 120 x 60 cm eller annan avlång storlek. Finns det möjligtvis adapter eller fäste så att vanliga "studio-softboxar" går att använda till Hot-shoe blixtar?

Är det någon som har tips på vart jag kan hitta detta? Har kollat hos de större nätbutikerna, men det är en djungel.

Har idag en 60 x 60 cm, men skulle gärna se något i storleken 120 x 60 cm eller annan avlång storlek. Finns det möjligtvis adapter eller fäste så att vanliga "studio-softboxar" går att använda till Hot-shoe blixtar?

Är det någon som har tips på vart jag kan hitta detta? Har kollat hos de större nätbutikerna, men det är en djungel.

typ som detta då?

http://shop.aifo.se/sv/Start/Lastolite/Softboxar/Hotrod

Lastolite Ezybox 76x76 är bra, har även en 60 och det skiljer mer i storlek än man tror. Den är förvisso inte rektangulär men ändå :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar