Annons

Tips på papper i 10x15 cm storlek

Produkter
(logga in för att koppla)

timeUnit

Aktiv medlem
Hej!

Jag börjar tycka det är lite kul att köra ut småkopior på min inkjet (HP B9180) och resultatet blir ju riktigt bra. Jag har för detta ändamålet ännu bara testat HPs egna "Advanced Photo Paper Satin Matt" eller vad det heter och tro det eller ej: inga pizzahjulsmärken! Och så blev det rätt bra, till och med på svartvita bilder.

Jag tycker det är lite svårt att hitta "kul" papper i 10x15 cm, och visst kan man skära ner själv, men det är så tråkigt.

Ge mig tips på trevliga papper som finns i 10x15 cm och som funkar med pigmentbläck.
 
Ilford Galerie Smooth Pearl Paper 290g finns i 10x15 cm och skrivarprofil finns för din HP B9180.
 
Även om du tycker det är tråkigt att skära större papper så titta på prisskillnaden. Det tog inte så många papper innan jag sparade in skärmaskinen och dessutom blir man eventuellt litet begränsad i utbudet? /FW
 
frwe skrev:
Även om du tycker det är tråkigt att skära större papper så titta på prisskillnaden. Det tog inte så många papper innan jag sparade in skärmaskinen och dessutom blir man eventuellt litet begränsad i utbudet? /FW

Du har så rätt... Jag har faktiskt en skärmaskin i labbet nånstans. Och ett A4 delat två gånger är ju 105 x 148 mm, close enough liksom.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.