Annons

Tips på lång exponering i Stockholms län

Produkter
(logga in för att koppla)

pelle.bo

Aktiv medlem
Hej
Någon som har tips på fotoplatser i eller kring Stockholmstrakten där jag kan ta vackra bilder med lång exponering. Har tänkt mig de klassiska bilderna som silkeslent vatten med spännande sten och klippformation. Lite trist kanske. Är öppen för alla spännande förslag på platser för lång exponering. Tänkte använda mig av mina B+W ND filter 600 och 1000. Vill helst nå platsen med bil.

Tacksam för tips
Pelle

Hej
Någon som har tips på fotoplatser i eller kring Stockholmstrakten där jag kan ta vackra bilder med lång exponering. Har tänkt mig de klassiska bilderna som silkeslent vatten med spännande sten och klippformation. Lite trist kanske. Är öppen för alla spännande förslag på platser för lång exponering. Tänkte använda mig av mina B+W ND filter 600 och 1000. Vill helst nå platsen med bil.

Tacksam för tips
Pelle

Stenstranden/Örudden, Torö, väster om Nynäshamn. Finns nog inget bättre.. Finns även parkeringsplatser där, och kort promenad till havet. Värt att besöka vid hård sydlig vind också, hela Östersjön ligger på..
Hälsn!

Tack för tipset. Det ska jag definitivt kolla upp. Försöka tima in bra väder med sköna moln och en ledig dag från jobbet 😀
Tar gärna emot flera förslag.

Stenstranden/Örudden, Torö, väster om Nynäshamn. Finns nog inget bättre.. Finns även parkeringsplatser där, och kort promenad till havet. Värt att besöka vid hård sydlig vind också, hela Östersjön ligger på..
Hälsn!

Borde också ha nämnt i sammanhanget, 'Strandvägen' just vid Nynäshamn, en väg som går extremt strandnära med en hel del klippor, vägen byggdes inför de Olympiska seglingarna när Stockholm hade OS 1912. Där finns också en hel del parkeringar. Finns även fina områden vid 'Lövhagen' ytterligare lite söder om den vägen, men promenaden blir lite längre från bilen där.
Hälsn!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar