Annons

Tips på kamera i lägre prisklassen?

Produkter
(logga in för att koppla)

catalyst

Aktiv medlem
Upptäckte nyligen att min kamera, Samsung Digimax 420, har valt att lägga av. Bilderna blir väldigt brusiga och den hittar inte skärpan alls längre. Vill ha en ny innan kommande resa. På sikt ska jag spara ihop till en Nikon D70, men har inte råd än. Mamma kan tänka sig att köpa en "familjekamera" till resan. Jag/vi vill kunna använda denna kamera till att ha med på resor så som denna eller festivaler och dyl. Överallt där jag inte kommer våga ta med mig D70.

Har ni några tips på bra kameror runt 4000 kr? Så bra zoom som möjligt och bra macro är väl det jag har haft störst använding av hittills. Tar ofta utan blixt då jag inte tycker dem inbyggda är speciellt bra. Tycker det är svårt att bestämma sig bara utifrån siffror, då jag inte vet vad som skiljer dem olika märkena åt riktigt. En kamera av bra kvalité för inte allt för hög summa är väl det jag letar efter för att summera.

Väldigt tacksam för svar då jag har lite tidsbrist.

MVH, Therése
 
Ja F30 är ett mycket bra tips. Rent skärpemässigt spöar den D70!

Har själv en F11, men kan irriteras en smula av den långsamma bildbläddringstiden. Annars är den kvick. Korkade menyer också. Saknar histogram gör jag också, det finns inte heller på F30, men finns å andra sidan på den lite större modellen E900 som också är en intressant kamera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.