Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på fotoutflykt med övernattning?

Produkter
(logga in för att koppla)

rronnbac

Aktiv medlem
Som present åt min bror som nyligen fyllde 55, och som också fotar, så tänkte jag bjuda oss båda på en liten fotoutflykt i ett förhoppningsvis vackert höstlandskap och tar gärna emot tips på en lagom utflykt med övernattning.

Då vi båda bor i Norrtälje kommun så är väl hela Mellansverige och södra Norrland egentligen inom den tänkta radien.

Vi gillar båda den typen av landskap där vatten möter skog, historiska byggnader, kulturlandskap etc.

Jag blir väldigt tacksam för förslag!

Hej Richard!
Jag vet ett ställe som heter Tivedens nationalpark, som säkert skulle passa dina önskemål. Jag har själv inte varit där. Jag har fått tips av andra som varit där. Jag har tänkt åka dit. Boende finns i stugor och vandrarhem på Tivedens nationalpark. Du kan även bo på hotell i Askersund som ligger cirka 2,5 mil från Tiveden.
//Rune

Höga kusten och gå skuleskogen nationalpark. Finns mycket att fota där om man gillar djur natur och havet

Ta en titt på svenska världsarvslistan så hittar du flera sevärda natur- och kulturplatser:

Grythyttans gästgivargård. Skog och sjöar finns i överflöd runt Grythyttan.

Främby Udde utanför Falun. Där är du i skogen precis vid vattnet. Rätt stuga (en vid vattnet) där är nästan att klassificera som gömsle för en fotograf som vill fotografera mötet skog och vatten.

Tack för mkt fina förslag! Alla är av intresse! Idealt vore en plats där man så att säga bor mitt i vyerna,så tips på boende mottages också tacksamt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar