Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tips på egen hemmastudio! :)

Produkter
(logga in för att koppla)

killerjaw

Medlem
hej,

nytt hem, nya möjligheter. :)

flyttat in i en normalstor etta på 40kvm.
vill kort o gott ha tips om vad jag behjöver för att göra studion så bra som möjligt.
mestadels kommer det såklart bli porträttbilder, jag gillar att frilägga också så jag vill ha tips på tre bakgrunder som man kan köpa.
svart, vit är väl givet, men vad ska man ha som tredje färg? grön? blå?

tänkte köpa fäste att sätta i taket då jag tror det ger mig mest arbetsyta. tror det finns sånt på kaffebrus om jag inte missminner mig?

hur många blixtar behöver man? minst 4st? en på bakgruden, och sen resten från sidorna för att få till dom klassiska porträtt/modellbilderna.

alla tips mottages :)

H

mitt tips på bakgrund är grå märkgrå, den jag använder mest, du kan styra med bakgrundsljus hur mörk eller ljus du vill den skall vara. annars gillarjag mörkbrun och vinröd

köp inte för starka blixtar, ett vanligt misstag som många gör. 200Ws räcker gott. 4st blixtar är lyx så har du råd och plats så go4it. personligen är jag förtjust i raster till blixten .. det ett fint samlat ljus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar