Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra miljö i Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

Marcus Hellberg

Aktiv medlem
Jag ska göra en porträtt fotografering med gruppfoto för ett mindre företag (5pers) inom kort. Vi ska vara inom gångavstånd till Stortorget i Malmö och jag önskar tips på ställen som kan passa bra.

Bilderna ska tas tidigt på morgonen för att slippa för starkt solljus.

Jag ska självklart dit och reka innan, men jag hade gärna fått tips på uppslag om någon vet något bra ställe.

Tackar på förhand
MVH
Marcus

nicrosoft skrev:
Vilken typ av miljö är det du vill ha, vad har företaget för inrikting?

Företaget håller på med börs/aktie-biten.

Jag vill ha en skön bakgrund som inte sticker ut men ändå ger lite malmöprägel.

Har funderat lite på västra hamnen men är rädd att det kan bli lite plottrigt. Kanske är bättre med någon parkmiljö?

Har helt enkelt inte bestämt mig för något "tema" ännu och är öppen för förslag.

Ställ dem framför gropen till citytunneln bakom centralen... :)

Kungsparken eller framför ngn "flashig" fasad med massa glas, varför inte Lilla Torg vid någon gammal byggnad, det kanske kan ge lite vibbar av ett stabilt företag som varar länge och kan ge trygghet till kunderna.

nicrosoft skrev:
Ställ dem framför gropen till citytunneln bakom centralen... :)

Kungsparken eller framför ngn "flashig" fasad med massa glas, varför inte Lilla Torg vid någon gammal byggnad, det kanske kan ge lite vibbar av ett stabilt företag som varar länge och kan ge trygghet till kunderna.

Gropen kunde vara något, he he.

Det handlar nog mer om vad jag vill, det finns ju en del att välja på.

Det hade varit skönt med ett ställe med fri sikt ut mot vattnet. Ger en känlsa av frihet och samtidigt lite mix av att Danmark är över sundet.

Fler tips emottages tacksamt om någon har varit i liknande situation.

Jobbet utfört. Det blev en pittoresk smågata på vägen från Stortorget till Slottsparken för en gruppbild. Resten tog vi i Slottsparken.

Resultatet blev mycket bra då ljuset var helt underbart i går förmiddag.

Tackar för tipsen Nicro.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar