Annons

Tips på blixt till Pentax Ist DL

Produkter
(logga in för att koppla)

MillaNilsson

Ny medlem
Hej,
Någon som har tips på en bra blixt till Pentax Ist DL ? kan inte så mycket om blixtar vore tacksam för lite hjälp =)

/Millie

Hej Milla! Slänger in en länk till min tråd där jag frågade nästan samma sak fast till min kamera. Jag kan inte heller bestäma mig vad jag ska köpa. Om man ska slänga ut 2000kr för en hyfsad eller se till att få en som funkar bra till porträtt och det mästa annat för 4000.

Många säger till mig att köpa ett högd ledtal annars kommer jag bara ångra mig efteråt. Du kanske ska titta på pentax egna blixtar? Sök lite på forumet och kolla recentioner om blixtarna här på sidan. Viktigast av allt är nog vad du har tänk att ha blixten till. Utgå från dina behov, kanske blir det då en billig blixt eller så får du spara lite mer pengar och köpa en dyrare. Går ju handla på avbetalning med.

I mitt eget fall så lutar det nog nu åt en blixt med ett ledtal runt 50. Tyvärr ska inte "Sigma EF-500 DG Super" funka så bra på min kamera. Läs lite den kanske funkar bra på din, i så fall så är det nog ett bra köp. 2200kr ungefär och då får du ett ledtan på 50. Men den ska va svår att förstå sig på för manualen ska vara rörig. Men när man lärt sig ska den funka kanon!

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=75026

P.S Du kan ju söka på forumet o se vad för blixt man möjligen skulle behöva för bröllopet du ska fota. Jag är jätte dålig på sånt dock. :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar