Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på Billig framkallning - 9 öre!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Westerberg 10D

Avslutat medlemskap
Hej!

Vill bara tipsa om att Mediamarkt via deras hemsida har framkallning av 10x15 och 11x15 för endast 9öre!!! per styck. Max 1000 bilder = 90kr

Bilderna hämtas och betalas i valfri MediaMarkt butik. Priset gäller fram till den 15 juni.

Var själv och hämtade ut 1000 bilder, och jag måste säga att det var VÄLDIGT bra kopior. Dom använder Fujicolor Crystal Archive Paper.

Ska ta och ladda upp 1000st till. Det kan alltid vara bra att ha lite papperskopior som backup.

// Micke
 
Vet faktiskt inte, det är väl bara att mejla till dom och höra efter.

man ska väl inte begära för mycket när man kan få 1000 kopior för 90kr!
 
:) Tack för tipset.
Fans det några krav på lägsta storlek ( i kb och Mb räknat?) Eller var det bara att ladda upp hur som helst?
 
Uppladdningshastigheten

Det beror på mad du har för hastighet på internet. Själv så sitter jag på Fiberlan med 100mb ner och 10mb/sek upp. För mig tog det totalt 45 minuter för 1000 bilder, och då var filstorleken ca:3mb/styck.


Men sitter du på en hastighet av 0,5mb upp, så lär det ta en bra stund!

// Micke
 
"Jag accepterar att ta emot epost från 3:e part"
Skönt med ett gäng mejladresser där man kan dumpa sådant här skit.

Är sidan helt seg med? Tar ju ett år att komma någonstans där.
 
Senast ändrad:
PeterWem skrev:

Är sidan helt seg med? Tar ju ett år att komma någonstans där.

Tåget gick nog... Tror inte dom tagit höjd för anstormningen av beställare sista dagen, så deras server har det nog väldigt jobbigt just nu...

Kan ju bara gissa vad en sån här kampanj kostar, och att då inte lägga tillräckligt med pengar på hårdvara som gissningsvis är en väldigt liten del av kampanjkostnaden är trist. Kampanjen får istället motsatt effekt. Själv är jag för tillfället mer negativt inställd till Mediamarkt än vad jag var innan kampanjen.
 
Jag gjorde misstaget att inte välja webuppladdning utan räkade ha inställningen flashuppladdning det var därför det inte hände något på 3 timmar.
Jag har en uppkopplig p 2.5Mbit tror jag.
Det tog sedan ca 3 timmar att ladda upp dem när det fungerade.
Jag laddade upp p natten för det var nog en rejäl anstorming.
När jag ladat upp 422 bilder bröts kontakten med mediamarkt och bilderna liksom försvann jag var ganska sur då.
Jag hoppas att de blir bättre.
För som det var nu så stod det ingen information om betalning filstorlekar eller något.
Jag visste inte att man skulle hämta dem i butik förrän bilderna var färdigladdade.
Så jag hoppas jag får ut bilderna via en kompis.
Eftersom jag bor en bra bit ifrån mediamarkt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.