ANNONS
Annons

Tips på 4K-skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Hej!
Söker tips på bra 32"-skärmar.
Jag har idag en uppsättning med en 32" BENQ 3200q jag köpte förra året samt en 24" Benq Full-HD anno 2010 ungefär.
Jag ångrar nästan dagligen att jag snålade in på skärmen och inte köpte en 3200u direkt, som är 4K-versionen av samma skärm. Den kan man få för ca 7 500 på billigaste respektabla webbutik just nu. Jag är nämligen skitnöjd med 3200q-skärmen i övrigt, däremot ser bl a stora foton onödigt pixliga/ prickiga ut, det är ju få pixlar på stor yta då 2560x1440 egentligen passar bättre på en 27".
Tanken är att behålla 3200u-skärmen också. Jag har vant mig att arbeta med 2 skärmar, skönt om man tar hem jobbet. Och när jag kör Zwift på ena skärmen och någon form av underhållning på den andra, det går mer tid på Zwift än ute i naturen så här års 🤪

Jag är medveten om att det säkert finns en del väldigt bra fotoskärmar jag missat, därav att jag ställer frågan. Jag är som sagt nöjd med P3200-skärmen och tror jag blir nöjd med U-varianten också. Men min referenspunkt för att vara nöjd med Q-skärmen är som sagt en Benq E2420HD från runt 2010 någonstans så det kan ju hända att min Benq-skärm egentligen är ganska dålig utan att jag vet bättre 🙂🙂

Maxpris 10k, =/> 32" är ett krav, kan inte gå tillbaka till 27" nu, 4K är ett krav. Refresh rate är ganska ointressant.

Tack på förhand!
Mvh
Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar