Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

The Champ

Aktiv medlem
Har ett st Canon 100-400 mm till min EOS10 D och tänkte framöver komplettera med något "under" detta .Gärna från vidvinkel till ca 100 mm och gärna ett L optik kvalitet....några tips mottages gärna och det är inte ett måste med canon men helst .

Det är väll endå lite skillnad på det Tamronobjektivet och ett 17-40 eller vad det liggre på som är i Canons L-klass?

det objektivet är ju helt sjukt bra

/Martin

Jag tror att Kim menade jämförelse med Canon EF 24-70/2,8 L USM, vilket jag tycker är en rättvis jämförelse. Tamron objektivet är mycket skarpt. Owe vill ha ett objektiv från vidvinkel till 100mm.
Jag håller med Kim Tamron objektivet är ett mycket bra köp!

Tack för tips folks.
Verkar som om Tamron verkar vara ett väldigt bra köp....får se framöver vad det blir

Kan varmt rekommendera den lite äldre Canon 28-70 2,8 L som är extremt skarp. Någon nämde att den inte är lika skarp som den nya 24-70 L och det kanske stämmer. Men jag är extremt petig och har varit helnöjd med detta objektiv. Har även ett 28-135 IS som är snäppet under 28-70 L men står sig väldigt bra. I många fall gör IS att bilderna är minst lika bra om man nu inte använder stativ.

H

vbg_snake skrev:
Det är väll endå lite skillnad på det Tamronobjektivet och ett 17-40 eller vad det liggre på som är i Canons L-klass?

det objektivet är ju helt sjukt bra

/Martin
Ja, det är lite skillnad, Tamronobjektivet är skarpare (!)...vilket inte är så konstigt då 17mm är en betydligt svårare brännvidd att göra skarp.
För övrigt är 17-40/4L väldigt bra..japp, har en själv :)

http://fphoto.org/Kim10D/DIV/ef_17-40_4l_usm

http://fphoto.org/Kim10D/DIV/tam28-75

ANNONS