Annons

Tips inför intervju tack!

Produkter
(logga in för att koppla)

Molinsfoto

Ny medlem
Nästa vecka ska jag på min första intervju till ett fotograf-jobb. Jobbet går ut på att fotografera lagbilder mm för idrottsföreningar. Lite som en skolfotograf med sportinriktning. Mina fotokunskaper sträcker sig inte så jättelångt ännu. Jag började fotografera på allvar när jag skaffade min första systemkamera 2006. Därefter har jag sakta men säkert byggt på mina kunskaper genom att prova mig fram och läsa en del olika böcker. Jag har dessutom nyligen blivit medlem här, men jag har läst flera artiklar, skummat genom forumet mm tidigare.
Mitt fotointresse har utvecklats med tiden och jag känner att det är något jag vill satsa på för att kunna jobba heltid som fotograf.
Min kunskapsnivå oroar mig inte då företaget det gäller inte har några grundkrav, utan de utbildar sina fotografer, och den viktigaste biten är personligheten.
Men de har ändå begärt att jag ska ta med mig några bilder till intervjun.
Nu ber jag alla er erfarna (och oerfarna) om lite råd och tips inför intervjun. Vilken typ av bilder bör jag ta med? Enbart bilder på människor eller även andra som visar min bredd som fotograf (vilken kanske är ganska smal)? Ska bilderna vara utskrivna eller digitala? Om utskrivna, vilka format och hur många?
Vet inte vad jag mer behöver tänka på, men jag mottager tacksamt alla tips och råd ni kan ge mig...
 
Mitt förslag:
Om de vill se arbetsprover så hade jag valt porträtt, gärna grupp.
Sedan om du har ngn bra sportbild är det säkert ett plus i kanten, för att visa ditt intresse.

Printade bilder i A4 i en mapp hade jag valt, max 15 bilder.
Finns de sedan med i väskan i jpg på ett USB så kan du låta dem tanka ner dem om de frågar.
 
Tack för svaret! Håller som bäst på att gå igenom mina foton för att välj ut de bästa. Har tänkt lägga upp några även för att få lite kritik inom kort.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.