Rad
Aktiv medlem
Jag sitter och ser fram emot en lång och skön semester i Indonesien (Bali/Lombok)...och funderar även på hur man skall få ut mesta möjliga av sina foton där borta. Jag kommer att vara borta 4v och det blir väl en blandning av semesterfoton och amatör landskap/natur försök.
1. Har hört att man skall framkalla film så snart som möjligt?!...vet inte om jag vill testa de lokala labben...
2. Tänkte försöka släpa med mig mitt Manfrotto 190 stativ, dumt?
3. Filter...skall man skaffa ett polfilter och ett graduerat grå filter för att få mera "punch" i landskapsbilderna...eller skippa Realan och gå över till dia?
4. hmmm, har väl mer funderingar kring det här med att gå över till dia men det sparar vi till en annan dag;-)
Thanx
1. Har hört att man skall framkalla film så snart som möjligt?!...vet inte om jag vill testa de lokala labben...
2. Tänkte försöka släpa med mig mitt Manfrotto 190 stativ, dumt?
3. Filter...skall man skaffa ett polfilter och ett graduerat grå filter för att få mera "punch" i landskapsbilderna...eller skippa Realan och gå över till dia?
4. hmmm, har väl mer funderingar kring det här med att gå över till dia men det sparar vi till en annan dag;-)
Thanx