ANNONS
Annons

Tips från blocket!

Produkter
(logga in för att koppla)
hahah seriöst.. nu har du förvisso ändrat länken men vafan hahaha.. skojar du med oss eller kände du bara för att skämma ut dig en aning? ;D

Ascona75 skrev:
Ja den är väl lite gammal, men det var ju objektiven som kanske var intresanta, kameran kom ju med på köpet så att säga.

Mv.

jo jag tänkte så ;)..

jag kan inte minolta alls för det första.. vad är det för ljusstyrka på gluggarna och är dom skarpa?

harryett skrev:
jo jag tänkte så ;)..

jag kan inte minolta alls för det första.. vad är det för ljusstyrka på gluggarna och är dom skarpa?
Kan inte minolta men hänger här? ;)
Om det är annons två du undrar över så är det (troligen) 28/2.8, 50/1.7, 70-210/4. 35-70 är inte så intressant.
70-210/4 kostar upp till 1500-2000 idag, 50/1.7 troligare närmare 1000 eftersom den är svår att få tag på (precis som 70-210/4 a.k.a. beercan) och 28/2.8 ungefär samma, men några hundringar dyrare.

Vill man kan man säga att huset, bilxten och 35-70 får man på köpet, och då har man ändå gjort ett bra köp.

Skarpa?
Tjaaa, vissa säger att minoltas 50/1.7 är det objektiv som ger mest skärpa för pengarna alla kategorier. Några säger att det är den bästa icke-special 50:an...
Beercan har sin egen lilla kult, även om den inte är L-optik så är den en mycket trevlig kobination av pris-vikt-omfång som ger förvånasvärt bra bilder för pengarna. 70-200/2.8 SSM är iofs bättre, men så kostar den 15 gågner mer också.

När det gäller objektiv till minolta så är http://dyxum.com/ ett givet bokmärke för alla minoltister, stor databas med info och recensioner av nästan alla objektiv som finns till Minolta AF, dock är det lite ont om recensioner på dom "inte lika vanliga" objektiven.

Tokina Objektiven i första inlägget fanns inte med öht. Men en Tokina 28-80 3.5-5.6 lär väl knappast vara något att ersätta sitt kitobjektiv med ;)

.Z. skrev:
Läste några privata recensioner på Dyxum.com & denna 35-70/4.0 verkar vara hyfsad, garanterat bättre än kitzoomen i alla fall & får man den på köpet så är det ju inget att snacka om...

Paketet i fråga är ju helt klart ett fynd för den som bara har en kitzoom!. En vidvinkel på detta så klarar man sig ju sen!

//Larsa
Det enda jag stör mig lite på är närgränsen på 1m, vill man fokusera närmare får man slå på macroläget och det blir som en mellanring med lite zoom och bara MF, det är lite synd, funkar dock utmärkt, har fotat endel blommor som börjar komma fram nu med den.
Bilder direkt ur kameran, ingen höjd kontrast, mättnad eller skärpa i kameran och inget PS utom förminskning 25%, tagna med 35-70/4 på bländare 8, macroläge med manuell fokus Dynax 5D:
http://img147.imageshack.us/img147/2748/blomma8ar.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/5590/blomma21hx.jpg

Sundström skrev:
lite girig kanske?? =)

/johan
Nja, vore jag honom så skulle jag splitta upp paketet & sälja grejorna löst på Tradera, jag är nog girigare:)

Nu gäller ju knappast annonsen på blocket för det där kommer garanterat att ges bud på, tveklöst...

//Larsa

hade man varit snabb hade man kanske hunnit köpa grejerna skitbilligt av honom innan han lade upp det på tradera, det är ju optik för runt 4500 spänn.

Jag gav honom ett bud på bara telezoomen och 28 mm objektivet (har redadan ett 50/1.7) men han ville absolut sälja hela paketet på ett bräde.

Nu hittar jag inte annonsen på blocket längre, bara på tradera : (
Hm, skall man regga sig på ännu en sida lol.

Mv.

får du ett bra pris gör det väl inte så mycket att du får det andra med, sälj det själv sen bara?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar