Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips för tidig morgon i Visby

Produkter
(logga in för att koppla)

J Tjerneng

Aktiv medlem
Hej!

Ska ner på blixtvisit till Visby i två dagar med jobbet och funderar på att ge mig ut före frukost på torsdag, i princip kring soluppgången. Dock är jag inte så hemma i Visby och behöver tips på något bra ställe att fota lite på. Det är mest rekreation för min del, så jag har ingen väldigt specifik idé om vad som ska fotas.

Jag ska försöka låna en cykel, men kanske behöver kunna ta mig fram till fots, så det får gärna vara hyfsat nära centrala Visby. Kommer bo på Strand, ett stegkast från Almedalen.

Om någon vill följa med så är det naturligtvis också trevligt, men det är ju lite kort varsel. :)

Hej, det första jag kommer att tänka på är att fota ringmuren från östergravar. Kanske kan bli bra om solen precis börjar lysa upp muren. (bästa hade ju varit om det kan vara lite dimma också, men jag vet inte hur vanligt det är)

Hej, det första jag kommer att tänka på är att fota ringmuren från östergravar. Kanske kan bli bra om solen precis börjar lysa upp muren. (bästa hade ju varit om det kan vara lite dimma också, men jag vet inte hur vanligt det är)

Ja, det låter som en bra idé. Visst är det lite kuperat därikring så att man relativt snabbt kan välja lite olika infallsvinklar beroende på hur ljuset kommer osv?

Jag har inte förbokat någon dimma, men det skulle ju inte komma något klagomål från min sida om den dyker upp ändå. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar