Annons

Tips för glappande MB-D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Nali

Aktiv medlem
Vet inte om någon annan haft samma problem som jag med batterigreppet till D80. Fick det aldrig att sitta stadigt, speciellt inte med större objektiv på kameran (med små objektiv märkte jag inget). Det glappade så där lagom irriterande, vilket resulterade i att jag helt slutade ha det på kameran. Hade tidigare provat att lägga lite vikt papper mellan kameran & greppet men det hjälpte inte nämnvärt.

Idag däremot provade jag att fästa lite papper med tejp fram och bak på den del som man sticker in i kameran (där man fäster batteriluckan) så nära greppdelen det gick + lite mellan kamera och grepp till höger. Resultat: Ett helt fixerat batterigrepp som inte glappar något! Känns riktigt bra!

Kanske inte så avancerat att tänka ut men om nu någon upplevt samma problem och inte själv kommit på det tänkte jag att det inte skadar att dela med sig lite :)
 
Gjorde samma sak med ett piratgrepp jag köpte till min D50 "back in the day". Fast jag körde på en styv bit kartong. Typ i tjockleken som är i skolådor osv. La pappbiten mot delen som går in i kamerahuset. Inte svårt och funkade kanon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.