Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tips för att skärpa upp oskarp bild.
- Trådstartare Tokv41
- Start datum
Guran99
Aktiv medlem
Tyvärr så kan du inte rädda redan oskarpa bilder. Skärpeverktygen i PS är egentligen inte skärpa. Det ser bara ut som det. Vad verktygen gör är att öka kontrasten lokalt i varje pixelområde. Så om din bild är för suddig så kommer bara kontrasten i suddigheten förstärkas.
I övrigt finns det gott om tekniker för att använda skärpeverktygen i PS för olika ändamål. Men oskarp mask räcker långt i de flesta fall tycker jag. Jag har för mig att Moderskeppet.se har en videoguide som förklarar det här pedagogiskt och bra.
I övrigt finns det gott om tekniker för att använda skärpeverktygen i PS för olika ändamål. Men oskarp mask räcker långt i de flesta fall tycker jag. Jag har för mig att Moderskeppet.se har en videoguide som förklarar det här pedagogiskt och bra.
norsell
Aktiv medlem
Håller med föregående skrivare,
men är det enkel rörelseoskärpa kan man ibland använda Filter->Sharpen->Smart Sharpen och sedan ställa in motion blur. Därefter vidtar ett ganska tråkigt jobb med att finna rätt vinkel på rörelseoskärpan. Kan inte göra underverk, men kan rädda enstaka bilder.
Lycka till!
/Martin
men är det enkel rörelseoskärpa kan man ibland använda Filter->Sharpen->Smart Sharpen och sedan ställa in motion blur. Därefter vidtar ett ganska tråkigt jobb med att finna rätt vinkel på rörelseoskärpan. Kan inte göra underverk, men kan rädda enstaka bilder.
Lycka till!
/Martin