Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips, Digital systemkamera för 2000:-

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingenjören

Ny medlem
Hej,

Tänkte bara tipsa om att Mediamarkt säljer Olympus E-450 kit för 2000:-! Objektivet är Olympus 14-42mm (motsvararande 28-84mm).
Detta är en riktigt bra kamera med ett riktigt bra objektiv. Bara att slå till om man har 2000:- och är sugen på en digital systemkamera. Jag har köpt tre stycken :)

Modellen är drygt ett år gammal och saknar videoinspelning. Men den har Live view och är lätt, kompakt och gediget byggt.

http://www.google.se/search?aq=f&q=Olympus+e-450

/Mats

Det var riktigt billigt för en så kompettent kamera! Tro bara inte på Media Markts marknadsföring om 11 autofokuspunkter. Det gäller den kontrastavkännande fokuseringen i "live view" som går i snigelfart. Det är bara 3 "riktiga" autofokuspunkter.

Verkar ju vara en bra deal. Funderar på att slå till. Har egentligen kollat på en kompakt med fulla manuella inställningsmöjligheter (Canon s90, Panasonic LX3 m.fl.), men denna dealen kanske motiverar en lite större kamera.

Slå till!

Alla som går i tankarna på en systemkamera, men inte vill lägga så hemskt stora summor bör ta tillfället i akt. Om den nu finns kvar.

Jag köpte min E-450 för ett halvår sedan och tyckte jag gjort ett riktigt kap när jag den bara kostade 3700:-. Jag fick i och för sig även med ett extra tele-objektiv (40-150 mm).

Ni som vill ha provbilder kan kolla mitt album. Egentligen alla är tagna på auto-läge. Jag är själv supernöjd med kameran. Säkert till stor del pga att det är första systemkameran, men även för att den verkligen går att växa i.

Som sagt, om ni funderar - sluta upp med det och köp!

Jag funderade först på en systemkamera med videoinspelning, men valde istället E-450 och köpte en separat JVC HD. Det har jag inte ångrat en sekund!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar