Annons

Tipps om Nikon D90...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur är det med (F)elgigantens leverantör? Kommer Nikon med Svensk manual. Är kameran levererad av Nikon Sverige?
 
Köpte min canon 50D ifrån elgiganten & det var svensk manual som följde med + svensk garanti. Dock så kom mitt objektiv "sigma 18-50 2,8" ifrån Tura scandinavian.

Köpte min ifrån elgiganten Täby med superb service, dock var de i häggvik inte sugna på att sälja ett kamerapaket för 15000:- då de verkade ha annat för sig istället för att lägga ner tid på mig som kund.
 
Gå in på elgigamtens hemsida. Där står det inget om att det är ett VR-objektiv. Det finns i två utförande, titta du på Cyberfoto ordentligt så ser du det.
 
Nu får du väl ge dig!!! Jag har redan glasögon, men kan likväl inte se att det står att det är ett vr-objektiv på Elgigantens hemsida. Varför är inte Elgiganten med på Prisjakt under D90-kit med med 18-55VR, dom har ju lägsta priset????

Skall du jämföra, så jämför samma saker om priset skall bli rättvisande, och så håll ordning på vad själv skriver.
Du skulle kanske behöva glasögon själv???
 
Senast ändrad:
För att citera Joakim.F ´s inlägg i en annan d90 tråd

"För att besvara din fråga: El-giganten finns med hos oss, men inte i samma jämförelse som VR-kitet. De anger inte att objektivet har VR, och därför förutsätter vi att de har kitat ihop kameran med icke-VR-objektivet och listar således El-giganten på en separat produkt: Nikon D90 + 18-55/3,5-5,6.

Hälsningar,
Joakim @ Prisjakt"

Men eventuellt kanske de är med 18-55 vr de säljer om nu nån har sett det i butik :)
 
Varför är inte Elgiganten med på Prisjakt under D90-kit med med 18-55VR, dom har ju lägsta priset????

Kanske därför att de aldrig har grejerna på lager när de är billigast. Smart taktik för att få folk till hemsidan, men skönt att det blivit genomskådat av prisjakt.
 
Jag ber om ursäkt Thord, jag fick mitt D90 kit i fredags och det var ett nikorr 18-55 med VR. Jag har nämligen för mej att Nikon bara säljer sina kit med VR objektiv.
hur som helst tyckte Jag att jag gjorde ett bra fynd, Nikon D90 kostar 8990:- ett nikorr 18-55 VR kostar 1790:- jag betalade för både Kameran och objektv endast 8990:-. på Elgiganten.
 
Pratade med en säljare på Elgiganten om detta så sent som igår. Det paket som Elgiganten säljer har INTE VR-gluggen. Däremot hade han hört att det på vissa ställen blivit fel så att VR-gluggen var med i kitet i alla fall. De som lyckats få tag på D90+18-55 VR för 8990:- kan alltså skatta sig lyckliga.

Värt för ev. köpare att tänka på innan ni hugger till.
 
Pratade med en säljare på Elgiganten om detta så sent som igår. Det paket som Elgiganten säljer har INTE VR-gluggen. Däremot hade han hört att det på vissa ställen blivit fel så att VR-gluggen var med i kitet i alla fall. De som lyckats få tag på D90+18-55 VR för 8990:- kan alltså skatta sig lyckliga.

Värt för ev. köpare att tänka på innan ni hugger till.

Då är jag den lycklige då, som fick med 18-55 VR till D90n. Jag måste tillägga att kameran och objektivet låg i två seperata lådor som låg i en annan jätte stor låda. Har dom kvar samma pris fortfarande?
 
Då är jag den lycklige då, som fick med 18-55 VR till D90n. Jag måste tillägga att kameran och objektivet låg i två seperata lådor som låg i en annan jätte stor låda. Har dom kvar samma pris fortfarande?


Priset 8990:- gäller fortfarande, på de få varuhus som har kvar D90 över huvudtaget. Enligt Elgigantens kundcenter kommer de inte ta in fler Nikon D90 i framtiden av någon anledning, så de säljer de som finns kvar så är det stopp sen.

Även paketen med icke-VR-18-55:an säljs i en större Nikonlåda, med kamera och objektiv i varsin låda inuti (likadan låda som man får kamera/objektiv i om man köper det löst).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.