Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TimeMachine - sparar för ofta?

Produkter
(logga in för att koppla)

M7_21

Aktiv medlem
TimeMachine - sparar för ofta?

Har en MacBook Pro och till den en kopplad hårddisk. Allt fungerar egentligen bra, men TimeMachine har en tendens att försöka spara nästan hela tiden, ibland fast det inte hänt några ändringar alls.

Dessvärre tar det mycket låååång tid för den att spara, kanske 15-20 minuter varje gång. Jämfört med en annan iMac som sparar på betydligt kortare tider.

Har försökt ställa in - men det finns egentligen inte så mycket att göra på den kanten.

Någon annan Mac-ägare som vet varför?

Bilagor

• TM.jpg
    TM.jpg
    37.6 KB · Visningar: 60
Inget direkt svar på din specifika fråga varför det tar så lång tid varje gång, men jag kan tipsa om TimeMachineEditor:
http://timesoftware.free.fr/timemachineeditor/

Där kan du ställa in intervallen mellan kopieringen. Jag har satt 12h på min stationära just för att slippa det eviga gnagandet, särskilt när jag jobbar i Lightroom och den sparar om hela katalogfilen varje gång jag bara ändrat en enda fil.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto