Annons

Tillverkare av NatGeo-fotoväska

Produkter
(logga in för att koppla)

tbergman

Aktiv medlem
Hej!

På fotomässan besökte jag en monter för tillverkaren av national geografics canvas-väskor och hittade där ett sortiment med synnerligen lätta fotoväskor i "normalt" utförande (dvs. inte canvas). Problemet är bara att jag glömt vilken tillverkade detta var. Någon som kan upplysa mig om det.

I allmänhet är jag intresserad av lättviktslösningar avseende fotoväskor. Detta perspektiv verkar vara lite av en nyhet för många tillverkare. I LowePro-montern på fotomässan stod alla som frågeteckan då jag tog upp vikt-aspekten på väskor. Vilka andra tillverkar är intressanta då det kommer till viktminimerande?
 
Ganska säker på att det är Kata som tillverkar NG-väskorna, har själv kikat på en sådan då de är riktigt snygga men är inte så förtjust i själva förvaringsaspekten, verkar lite bökiga.
 
Jo, nog var det KATA allt. Tack för informationen.

Intressant är att jag betraktade deras produkter som lättviktiga, den lättaste väskan för hus plus två objektiv väger 0,5 kilo.

Någon som känner till något lättare alternativ?
 
Tack!

Det är ändå i stöddigaste laget. Det är i paritet med KATA:s motsvarande modell och betydligt lättare än min nuvarande LowePro Stealth Reporter (0.932 kilogram).

Alltså, lättast möjliga fotoväska för ett hus + två objektiv sökes. Övriga funktioner: midjeväska med axelrem, regnskydd (gärna något som gör den helt vattentät), vaddering för fjällterräng.

Går det att komma lägre än 0.6 kilogram?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.