Squall Leonhart
Medlem
På jobbet har vi hamnat i ett smådrygt läge gällande en informationsvideo + bilder. Vi har filmat och fotat på ett nytt gruppträningspass där alla medverkande blev informerade om filmningen via SMS innan. Alla utom en person som bokade sig strax innan passet drog igång och samtidigt dök upp efter att passet börjat och därmed missat den muntliga genomgången också.
Den här personen ser att det står 3 kameror med tillhörande fotografer/filmare på plats och väljer att ta den enda lediga platsen som finns, det vill säga mitt framför kamerorna.
En halvtimme efter passet har avslutats så skriver personen ett mail där denne påpekar att kamerorna var irriterande, information saknades och avslutar med att vi absolut inte får använda något där denne syns (vilket är allt material då denne ställt sig framför kamerorna i höjd med instruktörerna).
I mailet skriver denne också att vi kanske informerade om detta innan passet börjat men att denne kom för sent och inte hörde genomgången, men att det inte är dennes problem (trots att vid varje bokning så skickas en bokningsbekräftelse med information om att vi inte accepterar sena ankomster).
Troligtvis kommer vi inte göra något större av det här utan kommer få göra om det vid senare tillfälle, men jag för egen del är lite nyfiken på vilka rättigheter och skyldigheter som kan dyka upp i ett sådant scenario. Informationen fanns men personen undvek dem och när denne även ser kamerorna så väljer denne att ställa sig framför dem. Sen att det gäller ett företag kanske förändrar saken.
Som sagt, nyfiken.
Den här personen ser att det står 3 kameror med tillhörande fotografer/filmare på plats och väljer att ta den enda lediga platsen som finns, det vill säga mitt framför kamerorna.
En halvtimme efter passet har avslutats så skriver personen ett mail där denne påpekar att kamerorna var irriterande, information saknades och avslutar med att vi absolut inte får använda något där denne syns (vilket är allt material då denne ställt sig framför kamerorna i höjd med instruktörerna).
I mailet skriver denne också att vi kanske informerade om detta innan passet börjat men att denne kom för sent och inte hörde genomgången, men att det inte är dennes problem (trots att vid varje bokning så skickas en bokningsbekräftelse med information om att vi inte accepterar sena ankomster).
Troligtvis kommer vi inte göra något större av det här utan kommer få göra om det vid senare tillfälle, men jag för egen del är lite nyfiken på vilka rättigheter och skyldigheter som kan dyka upp i ett sådant scenario. Informationen fanns men personen undvek dem och när denne även ser kamerorna så väljer denne att ställa sig framför dem. Sen att det gäller ett företag kanske förändrar saken.
Som sagt, nyfiken.