Annons

Tillräckligt bra!

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jag är amatör, men fotat systemkamera sedan 1977. Beställde en 5d Mark IV för en vecka sedan, men tog tillbaka beställningen igår. Tänkte efter, har några 5d av tidigare generation, en 1D x, 1d Mark IV, varför skall jag lägga 30 papp igen.visst, bättre dynamiskt omfång, 4k video (aldrig filmat ändå) och lite annat mindre viktigt. Gör lite jobb ibland på kul, men mest amatör. Kör även båda Sonysystemen. Insåg att jag lugnar mig nu, fortfarande glad över mina tio år gamla bilder med 40d. Tänk vad pryl-och utvecklingstarmen ställer till, tur att jag besinnade mig, haha.

Jag är amatör, men fotat systemkamera sedan 1977. Beställde en 5d Mark IV för en vecka sedan, men tog tillbaka beställningen igår. Tänkte efter, har några 5d av tidigare generation, en 1D x, 1d Mark IV, varför skall jag lägga 30 papp igen.visst, bättre dynamiskt omfång, 4k video (aldrig filmat ändå) och lite annat mindre viktigt. Gör lite jobb ibland på kul, men mest amatör. Kör även båda Sonysystemen. Insåg att jag lugnar mig nu, fortfarande glad över mina tio år gamla bilder med 40d. Tänk vad pryl-och utvecklingstarmen ställer till, tur att jag besinnade mig, haha.

Sjukt bra skrivet Håkan!

Bra trådstart! Jag fyller på med egna reflekteringar. Fotograferat med systemkamera sedan mitten på 80-talet. Köpte en Nikon D90 2009, då fick jag en omstart efter ett par år..Allt fungerade bra förutom när jag fotade i mörker(snöskoter freestyle) då var iso egenskaperna inte de bästa samt AF:en. Så när Nikon släppte D600:an köpte jag den och var helnöjd! Sen intalade jag mig att när en uppföljare till D800 kommer så köper jag en sån! Nu har det ju som vi vet kommit 2 uppföljare, tre om man räknar "E" uppgraderingen.