Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tillbehör Profoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick

Aktiv medlem
Hej!

Jag har i dagarna lyckats sparka igång ett par gammla pro-1:eek:r till min stora glädje. Vad jag nu undrar är om någon vet huruvida de tillbehör som finns idag passar eller inte. Eller om man kan få dem att passa. Kanske finns nån typ av universalhållare. På mina lampor finns ingen form av fästen utan de är kort och gott runda(cylinder) med en viss diameter som jag i dagsläget inte har koll på.

Vad som främst lockar är ju en softbox men jag har ju ingen lust att lägga ut 2500:- för att upptäcka att det inte passar. Tillbehören får iofs gärna vara av andra märken eftersom jag funderar på att undvika Profoto av nedan angivet skäl.

Jag ska givetvis kolla med profoto också, men jag är inte så impad över deras servicenivå när jag frågade om en annan sak tidagare.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar