Annons

Tillbehör för att se bilderna direkt på datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulfie81

Aktiv medlem
Tjenare!

Har min nyinförskaffade D5000 hemma, väntar på ljustält och lampor som är beställt:) Dock vill jag kunna koppla upp min kamera mot en laptop(både PC & Mac) för att i ögonblicket efter bilden är tagen kunna se den på datorn, precis som man ser i alla tv-program där dom befinner sig i en studio:) Lite för att jag är trött på att gå till studion, skjuta lite bilder gå till datorn för att upptäcka att skärpan ligger aningen off eller någon reflektion stör, behöva gå tillbaka ta om bilderna...osv

Vad behövs för detta?Sladdar, mjukvara!? E det ens möjligt med min modell?

tack för hjälpen!

mvh Uffe
 
Tjenare!

Har min nyinförskaffade D5000 hemma, väntar på ljustält och lampor som är beställt:) Dock vill jag kunna koppla upp min kamera mot en laptop(både PC & Mac) för att i ögonblicket efter bilden är tagen kunna se den på datorn, precis som man ser i alla tv-program där dom befinner sig i en studio:) Lite för att jag är trött på att gå till studion, skjuta lite bilder gå till datorn för att upptäcka att skärpan ligger aningen off eller någon reflektion stör, behöva gå tillbaka ta om bilderna...osv

Vad behövs för detta?Sladdar, mjukvara!? E det ens möjligt med min modell?

tack för hjälpen!

mvh Uffe


Antingen köper du Nikon Camera Control Pro eller så kör du med gratisprogrammet Sofortbild som funkar alldeles ypperligt!

http://www.sofortbildapp.com/
 
Går det med en Nikon D200 med tror du?


Jag tror det funkar på dom flesta nya men testa vet jag!

"Sofortbild currently supports all newer Nikon digital single-lens reflex cameras including the high models D3x, D3, D700 and the consumer D90, D80 and D60.

Support for the older Nikon digital single-lens reflex cameras will be added in the upcoming versions.

The long term goal of Sofortbild is to support als major digital single-lens reflex cameras from manufacturers like Canon, Sony and Panasonic."
 
Någon som har testar Eye-fi? verkar vara en väldigt härlig idé.
Slipper tjaffset med kabel hela tiden, MEN så tar det väl säkerligen en evighet att tanka bilderna också, dvs om man har storage på kortet också.
 
Jag har laddat ner sofortbild men det händer inget. Har en Nikon D80.
Några tips.

Linnea samma sak hände för mig nu när jag testade, alltså ingeting men om du ställer om USB till MTP/PTP så funkar det fint(i setup menyn). Du har troligen kameran i Mass storage läge om du tankar över bilderna från kameran med usb kabel.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.