Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tillbehör ej original

Produkter
(logga in för att koppla)

modd

Aktiv medlem
Ska köpa ett batteri till a77 men det finns ju billigare än original.
Någon som har erfarenhet av dessa?

Se tillverkarens text:
Batteri till Sony NP-FM500H - 1400 mAh, 7,4 V Li-Ion.
Kvalitetsbatteri (ej original)till ett lågt pris. Batteriet innehåller först och främst celler från ledande tillverkare i Japan. Batteriet är EU-godkänt och innehåller ett säkerhetskretslopp som förhindrar batteriet från att överbelastas (t ex vid kortslutning eller en alltför kraftig uppladdning).

188:- + frakt 43:-
 
Ska köpa ett batteri till a77 men det finns ju billigare än original.
Någon som har erfarenhet av dessa?

Se tillverkarens text:
Batteri till Sony NP-FM500H - 1400 mAh, 7,4 V Li-Ion.
Kvalitetsbatteri (ej original)till ett lågt pris. Batteriet innehåller först och främst celler från ledande tillverkare i Japan. Batteriet är EU-godkänt och innehåller ett säkerhetskretslopp som förhindrar batteriet från att överbelastas (t ex vid kortslutning eller en alltför kraftig uppladdning).

188:- + frakt 43:-

Batterier har jag lärt mig att inte snåla på.
Köp original även om det säkert finns bra alternativ. (köp i så fall dessa efter rekommendation)
Det finns gott om piratbatterier som inte har de utlovade Ah. Det är jobbigt att stå långt bort från redligheten och inte ha ström (fråga mig inte hur jag vet!)
 
Ska köpa ett batteri till a77 men det finns ju billigare än original.
Någon som har erfarenhet av dessa?

Se tillverkarens text:
Batteri till Sony NP-FM500H - 1400 mAh, 7,4 V Li-Ion.
Kvalitetsbatteri (ej original)till ett lågt pris. Batteriet innehåller först och främst celler från ledande tillverkare i Japan. Batteriet är EU-godkänt och innehåller ett säkerhetskretslopp som förhindrar batteriet från att överbelastas (t ex vid kortslutning eller en alltför kraftig uppladdning).

188:- + frakt 43:-

Just batterier är något jag rekommenderar att köpa original Sony.
Tredjeparts-batterierna stödjer inte InfoLithium, vilket alltså är Sonys speciella teknik som gör att du kan se återstående batteritid i minuter väldigt exakt och dessutom laddar effektivare.

Jag har ett par "Trevor"-batterier och de funkar, men inte lika bra som original.


/Mats
 
Laddare

Får nog lyda ditt råd Mats, man vill ju inte ha några "fel" när man investerat i en bra kamera.

Men vad tror ni om en laddare för bilen? Finns ju inget från Sony.

Hähnel Batteriladdare Powerstation Ultima II till Sony
 
Köp en växelriktare istället, så kan du använda Sonys laddare i bilen:

•Omvandlar 12 V likström (DC) till 230 V växelström (AC).
•Gör det möjligt att använda apparater avsedda för 230 V i bilen.
•Ansluts till cigarettändaruttaget.
•Skyddad mot kortslutning, överbelastning och överhettning.
•Batteriskydd som varnar för låg batterispänning.
•Modifierad sinusvåg.
•Inbyggd fläkt.
•Med 5 V USB-uttag (max. 0,5 A).*

Kan användas tiil "alla" 230V apparater i bilen (om du inte överskrider märkströmmen).

Finns t. ex . på Biltema:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Vaxelriktare-31615/

// Kjell
 
Tänkte på samma sak.
Finns på rea på media Markt för 299 kr i stora högar vid utgångskassorna.
Stoppas in i cig-uttaget och sen har man en klump med ett jordat 220V -uttag som man kan använda till lite av varje man vill ha med sig i bilen.

/Mats
 
Batteripris

Scandinavianphoto har sänkt priset på NP-FM500H, efter att jag påpekat ett hög pris.

Nu 790:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.