Annons

tillbaka spoling för tidigt

Produkter
(logga in för att koppla)

Topdog

Medlem
Har en minolta dynax 505 och har fått problem med den, det är nämeligen så att den spolar tillbaka sig själv omotiverat efter bara ett antal bilder tp mellan 8-15 bilder. trög som jag är fattade jag inte det dom första 2 gångerna och undrade varför jag fick tillbaka 10 bilder av min 24 rulle, men när jag va i sälen fattade jag att nått va galet när den helt olötsligt spolade tillbaka efter att jag skulle ta en sekvens på en kille som hoppade men fick bara iväg ett kort innan den spolade tillbaka...nån som vet vad felet kan vara ..,jag är ganska rookie på kameror så det skulle inte förvåna mig om det är för att jag har linslocket på eller hålt den bakofram. är detta nått jag kan fixa själv eller ska jag ta den till en fotoaffär så dom får titta på den ?
 
kolla att inte filmen kommer i kläm - när du laddar kameran med film - mellan tryckplattan och de styrspår som sitter i kameran för att styra filmen. filmen skall falla ner MELLAN styrlisterna för att inte kärva. jag råkade ut detta på en pentax jag har och när det blev för trögt att de fram filmen (efter cirka 20 bilder) stannade den eller började spola den filmen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.