ANNONS
Annons

Till er i Malmötrakten

Produkter
(logga in för att koppla)

Harubla

Aktiv medlem
Nästa läsår, när jag går i 3:an, ska vi ha ett avslutningsprojekt. Jag har självklart valt foto som inriktning, och har några idéer om vad jag ska fota. Men det är "hemligt" tills vidare.

Jga har sökt runt i forumet och på Google efter övergivna hus/byggnader i Malmö, men inte hittat något.
Är det så att det inte finns en enda övergiven byggnad här i Malmö eller är det bara jag som är blind och inte letar där jag ska?

Det skulle hjälpa mycket om någon vet något ställe i Malmötrakten. (Inom en radie som helst kan nås med buss)

Hej
Kolla Dockan, Västra Hamnen innan de stänger ner/river för mycket. De ska bygga ett mediecenter där. Men nu ser det riktigt ödsle och coolt ut. Man får ju inte gå in helt fritt, men frågar du så kan du säkert komma in en sväng. Jag menar Huset på vänster sida direkt efter bron med"tyngderna" på som leder ut till Dockan från Centralenhållet.

Ett annat tips.Malmö - Elusive poolen på Flickr. Inte mycket där nu, men det kanske kommer. http://www.flickr.com/groups/malmoelusive/ Gå gärna med i den gruppen o lägg till i poolen själv.

Jon

Tack för tipset, västra hamnen är inte långt bort så varför inte?
Har ingen aning vilket hus du menar, men det låter som om man måste fråga sig till att få tillträde.
Får ta mig dit nästa vecka och ta mig en titt!

På vägen mot Klagshamns hamn (1-2 km) innan du kommer till hamnen/badplatsen ligger några gamla fallfärdiga och övergivna silos som du kanske kan ha användning av.

Lycka till.

Silos är inte precis vad jag har tänkt mig, men man vet aldrig!

Nu när du ändå är inne på klagshamn...
Jag har för mig att jag har sett någon bild här på fs av någon byggnad i klagshamn/bunkeflo som är övergiven eller nedgången, kan det stämma att det finns?

Intill ligger lite lager/industribyggnader som är fallfärdiga - om det kan vara dessa du menar.
Kan skicka ngn bild till dig om du önskar - var där i gårkväll.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar