tommyw
Medlem
Funderar hårt på att köpa en Panasonic GF2, men är lite fundersam om displayen är tillräckligt snabb att fota med. Har inte kört någon avancerad kamera sedan jag la ned min analoga Pentax, men kompakt-digitaler har ju miserabelt lång tidsfördröjning i displayen, så lång att ända sättet att fotografera barn etc. är att titta över kameran.
Med en spegelreflex har man ju faktiskt en tidsfördröjning i och med att spegeln ska upp och slutaren ska öppna. Hur är detta jämfört med GF1 eller GF2? Hitta inget om detta på nätet alls, konstigt nog. Kollade en GF1 på Media Markt och jag kunde bara se en väldigt liten fördröjning i själva displayen. Jämförde sedan med min Fujifilm FinPixs F31fd och där var fördröjningen jättestor.
Funkar det att fota snabba förlopp genom displayen på GF1/GF2, någon som vet?
Förvisso intresserad av Olympus PEN oxå, så information om dem vore trevligt oxå.
Med en spegelreflex har man ju faktiskt en tidsfördröjning i och med att spegeln ska upp och slutaren ska öppna. Hur är detta jämfört med GF1 eller GF2? Hitta inget om detta på nätet alls, konstigt nog. Kollade en GF1 på Media Markt och jag kunde bara se en väldigt liten fördröjning i själva displayen. Jämförde sedan med min Fujifilm FinPixs F31fd och där var fördröjningen jättestor.
Funkar det att fota snabba förlopp genom displayen på GF1/GF2, någon som vet?
Förvisso intresserad av Olympus PEN oxå, så information om dem vore trevligt oxå.