Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidningsjobb - hur mkt betalt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rebecca25

Medlem
Hej!

Jag undrar om någon kan ge förslag på vad en fotograf tar betalt för för ett tidningsjobb? Detta fallet gäller inredningstidningar. Förstår att det beror på hur stort jobbet är men bara nåt förslag så man vet ungefär?

Tacksam för svar!:)

Hur mycket du ska debitera per timme beror förstås på hur komplicerat det är -- och vad du har för bakgrund. Ett "normalt" arvode ligger nog nånstans på 800-1000 kr per timme. Om det kräver omfattande ljussättning och kanske tom assistent tar man förstås mer betalt.

Hej!
Jag undrar om någon kan ge förslag på vad en fotograf tar betalt för för ett tidningsjobb? Detta fallet gäller inredningstidningar. Förstår att det beror på hur stort jobbet är men bara nåt förslag så man vet ungefär?
Tacksam för svar!:)

Haha, extra festligt att det är just du som frågar, eftersom du på din egen hemsida skriver att man ska kontakta dig om prisuppgifter :eek:)

Äsch, eftersom uppdragens karaktär växlar rätt mycket så är det ju inte helt lätt att säga. Jag tycker själv det är jättesvårt med prisförhandlingar.

Ett bra tips är att gå in på www.sfoto.se och ladda hem Svenska Fotografers Förbunds prisguide. Där står allt och lite till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar