Annons

Tidningen Fotografens test av Nikon D850

Produkter
(logga in för att koppla)

Paulo

Aktiv medlem
Hej . I det nya numret av tidningen Fotografen testas Nikon D 850. man skriver följande " Den höga upplösningen förhindrar D850 att briljera vid svagt ljus, men vid höga ISO - värden är den riktigt bra"

Är det någon som har en aning om vad man menar med ovanstående ?

Vänligen / Paulo

Hej . I det nya numret av tidningen Fotografen testas Nikon D 850. man skriver följande " Den höga upplösningen förhindrar D850 att briljera vid svagt ljus, men vid höga ISO - värden är den riktigt bra"

Är det någon som har en aning om vad man menar med ovanstående ?

Fotografen är en tidning som översätter engelska tester. Det innebär att det kan uppstå fel i översättningen. Men det kan naturligtvis vara snurrigt redan på originalspråket.

D850 är lika bra som D810 på lågt ISO, men D850 är bättre än D810 på högt ISO. Nikon har alltså lyckas behålla det utmärkts dynamiska omfånget hos D810 men ändå kunnat förbättra hög-ISO-egenskaperna.

Det finns en allmänt missuppfattning att mindre pixlar ger brusigare bilder. Det stämmer inte, men är kanske en sak som spökar i testet.

Jag föreslår att du läser Fotosidans test istället: https://www.fotosidan.se/cldoc/fotosidan-testar/test-nikon-d850.htm

Fotografen är en tidning som översätta engelska tester. Det innebär att det kan uppstå fel i översättningen. Men det kan naturligtvis vara snurrigt redan på orginalspråket.

D850 är lika bra som D810 på lågt ISO, men D850 är bättre än D810 på högt ISO. Nikon har alltså lyckas behålla det utmärkts dynamiska omfånget hos D810 men ändå kunnat förbättra hög-ISO-egenskaperna.

Det finns en allmänt missuppfattning att mindre pixlar ger brusigare bilder. Det stämmer inte, men är kanske en sak som spökar i testet.

Jag föreslår att du läser Fotosidans test istället: https://www.fotosidan.se/cldoc/fotosidan-testar/test-nikon-d850.htm

Tack Magnus, jag visste inte att Fotografen var direktöversatt. Tyckte det lät så obegripligt.
Vänligen / Paulo

Hej, vill bara tillägga att jag reagerade på samma sätt och hittade fler fel och konstigheter i det tidningsnumrets texter. I värsta fall är det någon som inte kan så mycket om foto som översatt det, verkar det som.
/Fripper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar