ANNONS
Annons

Thom Hogan's D70 Guide

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Jag måste berömma Thom Hogan för sin otroliga Nikon D70 Guide. Jag har börjat läsa och den täcker verkligen upp allt som man behöver veta som digitalfotograf. Alltså inte bara en Nikon D70 guide utan allt från skärpedjup och hur man tar bra bilder till hur man använder Nikons' blixt SB600/800 på bästa sätt.

Den finns tyvärr bara som E-book än så länge men jag kan tänka mig att den kan komma i tryck så småningom. Efterfrågan är väldigt stor.

För mer information se:
http://www.bythom.com/d70guide.htm

Där kan ni beställa den så får ni hem den på CD-ROM en vecka senare. Jag rekommenderar den varmt!

Edit: Såg tyvärr precis att hans lager har tagit slut och att han inte kan ta emot nya beställningar förrän tidigast 23:e juni. Bit ihop och håll ut så får ni säkert tag i en lagom till andra utgåvan =)

Bilagor

• d70%20guide%20cover%20small.jpg
    d70%20guide%20cover%20small.jpg
    30.1 KB · Visningar: 1,778
Hej,

Ni som köpt Tom Hogan manualen. Går den att printa ut eller är PDF filen låst för det?

Jag tänker skaffa den också men hade helst viljat printa ut den så man kan bläddra i den till en kopp kaffe.

/E

Samma för Canon?

Har nån sett nått liknande för Canons 10D eller 300D? Eller är det här bara Nikon-lyx? ;-)

EDIT: här kunde jag skriva några rader om att Canons kameror är så user-friendly att det inte behövs några guideböcker, men jag låter bli. ;-)

Senast ändrad:
Haha, ja det var tur du lät bli för annars kunde jag skrivit nåt som: "Thom Hogan skriver bara såna här manualer till avancerade kameror"

John, det är inga problem alls att printa ut den, förutom det faktum att skrivaren håller på att brinna upp efter dom drygt 500 sidorna. =)

Knepigt med en författare som samtidigt reser runt och håller kurser. Jag skulle just till att beställa CD:n, men nu kan man inte göra det förrän 30 augusti...

Jag lät ekonomiprint (Stockholm) skriva ut den + binda. 310kr
/Freddo

Bilagor

• thom.jpg
    thom.jpg
    46.3 KB · Visningar: 1,089
Nu vill jag absolut ha den utskriven också... jobbigt att vänta på att få beställa :( Ska till england och plugga snart och vill ju ha den innan dess jue :D

Highweiss: Det finns en guidebok för 300D också, har jag sett någonstans; "A Short Course in Canon EOS Digital Rebel Photography". PDF-format.

Är det någon som vill sälja sin eller har sett den någon annan stans, hör gärna av er :)
Har köpt en SB800 blixt nu och den manualen är mycket torr... ska göra min första "studio" fotografering den 20:e och skulle gärna läsa lite ur Toms guide innan dess...

Dålig stil att uppmana oss att tanka hem den olagligt.

Att lägga någon hundralapp på en bok som Thom Hogan har lagt ner hela sin själ i för att få så genomarbetat och djupgående som möjligt var inga problem för mig iallafall.

Nu har jag den :D

Ska leta upp ett ställe där jag kan printa ut den å binda den när jag kommer hem till Sverige i Jul :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar