ANNONS
Annons

Thin Tank vs Lowepro

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av Think Tank Retrospective 20 och/eller Lowepro Pro Messenger 180 AW? Jag hade siktat in mig på Think Tank när jag såg Lowepro som verkar vara en exakt kopia (eller tvärt om, vilken det nu var som kom först...). Jag vill ha en väska i lite mer "canvasstuk" som rymmer ett hus med grepp och monterad 70-200 2,8 samt en normalzoom, en blixt och lite småkrafs - inte mer. Jag har redan en jätteväska som rymmer allt, men i 90% av fallen räcker det med den uppräknade utrustningen ,och jag vill hålla ner storlek och vikt. Några tips förutom prisskillnaden på en femhundring?
 
Jag köpte think tank väska för någon månad sedan och är riktigt nöjd med den. Jag använder den med tre fack i väskan där jag har två hus och ett lite mindre fack för blixt eller något objektiv. Jag vill ha en väska där jag kunde ha mina två kamerar med monterat 300/4 (Nikkor) och den andra med något mindre och det har fungerat som planerat. Har för mig att jag tittade på lowepro väskan också, har för mig att den var något lägre eller på något sätt så kunde jag inte riktigt få stängt den med montrat 300.

Har också think tanks ryggsäck som jag nu mest har som en total samlingsplats för allt, som jag plockar över dt jag vill ha i axelväskan för kortturen
 
Det blev en Think Tank Retrospective 20. Den rymmer precis lagom mycket och känns väldigt gedigen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.