Annons

Theter kabel - direktfångst - Lightroom - FUNKAR INTE - Hjälp.

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanStåhl

Aktiv medlem
Hej!
Jag vill se resultatet direkt på skärmen utan att behöva fippla med minneskort längre.
Kamera: EOS 1Ds Mark III
Kabel: Theter Pro
Dator: PC
Mjukvara: Lightroom

Vad f_n gör jag för fel; får ingen kontakt. Finns det någon guide online som en idiot kan följa? Har läst och försökt följa både svensk- och engelskspråkiga men jag får det ändå inte att funka. Kablaget skall vara korrekt då till och med kameran har varit inne på SP i Mölndal och vänt. Jag håller på att bli knäpp... Tacksam för att någon förbarmar sig över detta.
 
Senast ändrad:
Kan vara så att du behöver ha Canon EOS Utility installerat först, har för mig att det var det som saknades när jag hade samma problem.
 
Tack. Har den länken. Får titta på detta ikväll när jag är mindre stressad...
Ja, jag vill minnas att jag har hört talas om Canon EOS Utility för ett tag sedan när jag försökte få till det första gången men gav upp. Då löser jag detta sen får vi tro. "fingers crossed"
 
Tagit hem Canon EOS Utility-programmet: euw2.14.20a-updater.exe
Behöver tydligen CDn iaf. Ja, den finns ju inte....
 
Har fått över den första bilden. Men upplever uppkopplingen som väldigt instabil. Dialogrutan i Lightroom: "Identifierar kamera..." snurrar konstant.
 
Laddade hem hela kitet:
"EOS Digital Solution Disk Software 29.1A for Windows (For users who cannot use the bundled CD)"
Det verkar funka nu. Så nu är det bara att lära sig Lightroom....
Tack för hjälpen!
EDIT:
Testade just en annan kamera, EOS 5D Mark III utan problem.... woHAA!
Jag är så glad just nu...
 
Senast ändrad:
Varför en tether kabel, går det inte med den vanliga USB kabeln? Har aldrig provat direktfångst till LR men kunde vara intressant att testa. Tidigare använde jag controlmynikon, vilket fungerade riktigt bra, finns också som controlmycanon, dessa program kan det mesta i styrning av kameran
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.