Annons

texturer

Produkter
(logga in för att koppla)

Scarlet

Aktiv medlem
Jag har hittat massor av texturer ute på internet. Men hur sjutton använder jag dem. Någon som sysslar med detta som kan dela med sig av sitt sätt att arbeta med detta. (Jag har PsCS4.)
Resultaten är ju stundtals lysande.
Kristina

Jag har hittat massor av texturer ute på internet. Men hur sjutton använder jag dem. Någon som sysslar med detta som kan dela med sig av sitt sätt att arbeta med detta. (Jag har PsCS4.)
Resultaten är ju stundtals lysande.
Kristina

Har du några bra (gratis) länkar? Letar oxå efter förintställningar LR, någon som har tips?
Det är bara att kopiera texturen och klistra in över den andra bilden , kan behöva omforma fritt..
Använd och sänk opacititeten tills den lyser igenom lagom mycket.

www.deviantart.com och
www.flickr.com
Där finns tusentals strukturer gratis.
Om du inte vill ha strukturen över hela den underliggande bilden kan du jobba med lagermasker.
Eller helt enkelt sudda med suddgummit. Sätt verktyget på semitransparens och med ludd på kanterna.
Enklast och bäst med LITEN wacomplatta och penna. Finns ofta att köpa begagnat för ett par hundralappar på nätet.

Tack! Då skall jag leka vidare. Hur löser du att flertalet av dem som lägger ut strukturer ber om att du talar om att det är deras struktur du har använt? Det verkar vara det enda kravet som vissa har, och så påtalar dom att om man vill använda deras bilder kommersiellt så kan man köpa strukturen.

Jag undviker dom, det finns många som inte klart uttalar att det är ett krav med credit.
Dessutom har jag samlat på mig hundratals egna strukturer. Så fort jag ser en intressant yta när jag är ute och går med kameran tar jag en bild eller två. Folk tittar ibland undrande när jag tar bilder på en vägg en rostig plåt, eller ett smutsigt fönster :)

Verkar kul att göra sina egna strukturer. Tack för idén. På något sätt så ligger det i sakens natur att det är mest lockande att göra allt själv. Skulle gärna se minerna när du fotar sådana märkliga motiv.

Jag har tittat ännu mer efter texturer på nätet. O hjälp vad det går att hitta. Men hur iallsindar skall man veta att man inte laddar ner något skräp tillsammans med den fina texturen.

Det finns också en hel del photoshoppenslar därute har jag sett.

Vilka är era erfarenheter av säker nedladdning? Hur vet man innan?

Jag har laddat ner hundratals texturer från deviantart och det har aldrig någonsin varit nåt virus med. Samma gäller penslar. Tror iofs att virus sprids genom mail, och att ladda ner är ju inte det samma som att ta emot mail. Men jag vet inte säkert. Jag kanske har haft tur.
.

Jag har laddat ner hundratals texturer från deviantart och det har aldrig någonsin varit nåt virus med. Samma gäller penslar. Tror iofs att virus sprids genom mail, och att ladda ner är ju inte det samma som att ta emot mail. Men jag vet inte säkert. Jag kanske har haft tur.
.

Jag har letat lite efter penslar till saker så som catchlights i ögat, har inte hållt på med redigering särskilt länge men en sak jag vill kunna göra är ansikten så jag började med det. Härligt catchlight i ögat fräschar upp så mycket mer så om det är någon som har bra länkar till penslar och annat material som kan förbättra ansikte så får ni gärna skriva ner det.

PS! Har även kollat deviantart lite men hittade inga penslar för det syftet, kanske är det min sökningsrutin som felar. :)

ljusreflexer i ögon

Jag har letat lite efter penslar till saker så som catchlights i ögat, har inte hållt på med redigering särskilt länge men en sak jag vill kunna göra är ansikten så jag började med det. Härligt catchlight i ögat fräschar upp så mycket mer så om det är någon som har bra länkar till penslar och annat material som kan förbättra ansikte så får ni gärna skriva ner det.

PS! Har även kollat deviantart lite men hittade inga penslar för det syftet, kanske är det min sökningsrutin som felar. :)

Ja det är helt avgörande för ett fint porträtt! Jag använder photoshops vanliga penslar till det. Dock undviker jag oftast rent vit färg utan plockar upp färg ifrån ögat som skall åtgärdas och målar som jag tycker passar situationen. Varje blänk i ett öga återspeglar omgivningen som modellen befinner sig i och blir alltså olika beroende på miljö. Detta löser inte en speciell pensel.

På devianart har jag hittat länkar vidare till andra ställen. http://www.brusheezy.com/ http://myphotoshopbrushes.com/ http://www.obsidiandawn.com/terms-of-use detta är några exempel. Vet inte om de har något som passar dig.

Ett problem som jag ser med dessa penslar är alla önskemål om credit och länkar till färdiga arbeten. Så jag har som mål att försöka lära mig att göra mina egna penslar. Det finns tutorials för detta på deviantart också. Som jag inte testat ännu.............. Lycka till

Tack så jättemycket, jag skall kolla här.

För min del känner jag samma sak som dig, är man seriös med sitt arbete så skapar man sitt eget. Vare sig det stämmer eller inte på mig så har jag inte kommit så långt i min "karriär" än så att jag skulle nog kunna använda dessa färdiga penslar om jag ville. Dock känns det mycket bättre och använda eget material så jag skall testa din variant och se om det kan göra något positivt för mig. Jag känner också att jag fortfarande är i det klassiska nybörjarstadiet där jag vill göra allt för mycket istället för att tona ner och göra små förändringar men det trappas ju ner ju längre man håller på.

Tack för tipsen i alla fall, ska verkligen kolla in och undersöka/överväga osv. :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto